Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
SentiOne z dużym wsparciem od NCBiR. Firma pozyskała na rozwój blisko 19 mln zł

Środki zostaną przeznaczone na rozwijanie technologii rozumienia języka naturalnego w językach polskim, angielskim, niemieckim i hiszpańskim

Polska firma technologiczna SentiOne poinformowała, że otrzyma blisko 18,8 mln zł dofinansowania od Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. Startup zajmuje się monitoringiem internetu i mediów społecznościowych oraz automatyzacją obsługi klienta z wykorzystaniem sztucznej inteligencji, m.in. poprzez czatboty i voiceboty. Pozyskane pieniądze będą przeznaczone m.in. na rozwój technologii rozumienia języka naturalnego w kilku językach.

Przeczytajcie także: W wakacje szybciej zapłacicie za paliwo na Orlenie

Firma podkreśla w komunikacie, że to najwyższa kwota przyznana przez NCBiR na rozwój konwersacyjnej sztucznej inteligencji. Środki powinny pomóc SentiOne zakorzenić się na rynkach zagranicznych. Flagowe narzędzia, czyli raporty AI oraz alerty kryzysowe, dostępne do tej pory tylko dla języka polskiego, zostaną uruchomione także w językach hiszpańskim, angielskim i niemieckim. Projekt obejmuje opracowanie jednego modelu wielojęzycznego do rozpoznawania intencji, klasyfikowania fraz oraz rozumienia motywacji klientów.

SentiOne wyjaśnia też w komunikacie, że modele sztucznej inteligencji będą przyuczane do analizy wszystkich form komunikacji z klientem (maili, ankiet, kwestionariuszy czy zapisów rozmów). Dzięki temu powstanie autorska platforma Voice of The Customer, która pozwoli kompleksowo przeanalizować komunikację firmy z klientami. Podmiot zapewnia, że jej rozwiązania już teraz rozumieją intencje rozmówcy ze skutecznością sięgającą 96 proc.

Przeczytajcie także: SentiOne pod skrzydłami dubajskiego szejka

Spółka ma biura w Polsce, Wielkiej Brytanii, Czechach, Niemczech, Holandii, Meksyku i na Węgrzech. Z jej produktów korzysta ponad 400 klientów na rynkach europejskich, a także w obu Amerykach. Botów SentiOne używają działy obsługi klienta m.in. Aliora, BNP Paribas oraz firmy Kruk. Warto przypomnieć, że SentiOne był nominowany przez serwis cashless.pl do tytułu Fintech Roku i znajdziecie go na Mapie polskiego fintechu 2021.

KATEGORIA
FINTECHY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies