Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Mastercard: wydatki na podróże nie były tak niskie od 15 lat. Ale widać oznaki ożywienia

Organizacja dodaje, że podróże służbowe wciąż nie rozkręcają się tak szybko jak te rekreacyjne

Mastercard opublikował raport "Recovery Insights: Ready for Takeoff?", w którym przeanalizowano trendy w globalnym podróżowaniu. W dokumencie przygotowanym przez Instytut Ekonomiczny Mastercard wykorzystano zanonimizowane i zagregowane dane na temat sprzedaży w całej sieci amerykańskiej organizacji. Dzięki temu wiadomo więcej na obecnych trendów w podróżowaniu oraz przyszłości tego segmentu gospodarki.

Przeczytajcie także: Comperia uruchamia platformę Comfino

Raport, dostępny pod tym adresem, wskazuje, że globalnie skala podróży lotniczych pozostaje na niskim poziomie, ale można mówić o pozytywnych zmianach. W jednym na pięć badanych państw rezerwacje lotów krajowych wróciły co najmniej do poziomu 90 proc. sprzed pandemii. Prym wiedzie Francja, gdzie liczba rezerwacji jest wyższa niż przed pandemią. Z kolei w Polsce wskaźnik rezerwacji lotów międzynarodowych wynosi 48 proc. Jesteśmy zatem mniej więcej w połowie drogi do wyników sprzed pandemii.

Amerykańska korporacja zwraca uwagę na fakt, że w skali całego świata wydatki na paliwo wzrosły o 13 proc. w stosunku do poprzedniego najwyższego poziomu w roku 2019. Ścieżkę wzrostu kontynuują podróże drogowe. Kolejny ciekawy wątek dotyczy podróży służbowych – pozostają one około cztery miesiące za podróżami rekreacyjnymi, ale i w tej części rynku widać oznaki ożywienia. Ukraina odnotowała więcej rezerwacji krajowych lotów służbowych niż przed pandemią (118 proc.), dobrymi wynikami mogą się pochwalić Hiszpania (83 proc.) i Francja (79 proc.). W Polsce krajowe podróże służbowe wróciły na razie do poziomu poniżej średniej z roku 2019 (39 proc.).

Przeczytajcie także: Pod przykrywką sklepu z ubraniami zbudowała piramidę finansową

Na niektórych kierunkach, np. między Australią i Nową Zelandią oraz między Stanami Zjednoczonymi i Ameryką Łacińską a Karaibami, liczba podróży zbliża się do tej notowanej przed pandemią. W części przypadków wynik jest nawet lepszy. Mastercard informuje, że z kolei Europejczycy najchętniej latali do Grecji, na Malediwy i do Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Jednocześnie organizacja dodaje, że pandemia spowodowała obniżenie wydatków w branży do poziomów, jakich nie widziano od ponad 15 lat.

Firma wyjaśnia, że jej badanie wspiera firmy i rządy w zarządzaniu czynnikami ryzyka w gospodarce, jakie spowodował covid-19. Udostępnione dane pomagają zrozumieć zmieniające się tendencje w wydatkach konsumentów oraz odpowiednio na nie reagować. Mastercard podaje przykład linii lotniczej w regionie Dalekiego Wschodu, która na początku zeszłego roku wykorzystała narzędzie Mastercard Test&Learn, aby zrozumieć, co ma wpływ na wyniki finansowe podczas pandemii. Okazało się, że podróże powyżej siedmiu dni wzrosły o prawie dwie trzecie, a liczba biletów kupowanych kilka miesięcy wcześniej zwiększyła się prawie o połowę. Na podstawie tych spostrzeżeń linia lotnicza mogła szybko skorygować swoją strategię z punktu widzenia optymalizacji sprzedaży i lepszej obsługi podróżnych.

KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies