Niedawno operator Blika informował, że system przetworzył już ponad miliard transakcji
BOŚ Bank poinformował, że jego klienci mogą już korzystać z systemu Blik. Tym samym do ich dyspozycji trafia bardzo popularne rozwiązanie, za pomocą którego w 2020 roku wykonano 424 mln transakcji. Usługa dostarczana przez Polski Standard Płatności pozwala płacić w e-commerce – już nie tylko polskim, a także w sklepach stacjonarnych. Klienci BOŚ Banku mogą też używać Blika do wypłacania pieniędzy w ponad 20 tys. bankomatów oraz przesyłania środków innym użytkownikom i to bez znajomości numeru ich rachunku bankowego – wystarczy podać numer telefonu. Więcej o funkcjach Blika przeczytacie w tekście: Przelewy na telefon, płatności, wypłaty gotówki, czeki? Sprawdźcie, z których funkcji Blika możecie korzystać w swoim banku.
Z serwisu cashless.pl dowiecie się też, że PSP planuje rozszerzać możliwości tego narzędzia, a banki prowadzą już testy płatności zbliżeniowych z jego użyciem. Prace w tym kierunku postępują m.in. w ING, PKO BP oraz Millennium. Najbliżej pełnego wdrożenia jest ten ostatni bank. Możliwe, że instytucja udostępni tę usługę klientom już 20 lipca. Nie wiadomo jednak, czy uda się utrzymać ten termin z uwagi na wysoki poziom skomplikowania procesu. Warto też dodać, że początkowo z rozwiązania będą mogli korzystać wyłącznie użytkownicy smartfonów z systemem operacyjnym Android.
PSP informował w maju, że za pomocą Blika wykonano już ponad miliard transakcji. Wynik ten osiągnięto po ponad sześciu latach od uruchomienia systemu. Narzędzie stało się najchętniej wykorzystywanym sposobem płatności w e-commerce, wyprzedzając pod tym względem karty płatnicze. Tylko w pierwszym kwartale 2021 roku za pomocą Blika zrealizowano 153 mln transakcji o wartości 20 mld zł. Z systemu dostępnego dla większości użytkowników aplikacji bankowych w Polsce (udostępnia go 15 banków lub grup bankowych) aktywnie korzysta około 8 mln klientów.