Klienci mogą na razie wybierać z oferty, na którą składa się ponad 300 pozycji. Firma zapewnia, że będzie ją poszerzać
Startup Carsmile poinformował o starcie platformy z autami dostawczymi – Carsmile Pro. To narzędzie dla profesjonalistów, którzy w prosty sposób wybiorą i zamówią nowe samochody dostawcze. Użytkownicy mają na razie do wyboru ponad 300 ofert pojazdów, ale firma przekonuje, że ich liczba będzie rosnąć. Pojawiać mają się także kolejne marki, w tym te specjalizujące się w autach ciężarowych.
Na temat Carsmile Pro mogliście przeczytać w serwisie cashless.pl jeszcze w marcu, ale wówczas jedynie zapowiadano start nowego projektu. Teraz mogą już z niego korzystać klienci. Jak to działa? Użytkownik wskazuje kryteria, jakie ma spełniać samochód, dostosowując je do specyfiki swojej firmy. W pierwszym kroku trzeba określić typ nadwozia: furgon, brygadówka, przewóz osób, kontener międzynarodowy, chłodnia, pojazd specjalny, van.
Klient może także wskazać preferowane marki. Obecnie dostępne są Citroen, Fiat, Ford, Mercedes-Benz, Opel, Peugeot, Renault oraz Volkswagen.
Potem należy określić rozmiar poszukiwanego auta oraz długości i wysokości pojazdu zgodnie z obowiązującymi standardami klasyfikacji samochodów ciężarowych. Następne filtry to liczba europalet, skrzynia biegów czy rodzaj napędu. Wszystkie te czynniki pomogą zawęzić ofertę. Firma deklaruje, że będzie dodawać kolejne filtry.
Carsmile poinformował w komunikacie, że za pośrednictwem swojej głównej platformy udało mu się dotychczas sprzedać ponad 300 aut dostawczych i to bez możliwości specjalistycznej konfiguracji. Liczba wszystkich zawartych umów przekroczyła zaś 4,5 tys. Klient może zdecydować się na leasing lub wynajem długoterminowy (większość klientów wybiera tę drugą opcję). Wraz ze startem nowej platformy Carsmile wprowadza opcję sfinansowania zakupu auta (dostawczego lub osobowego) kredytem.
Od jesieni ubiegłego roku startup należy do Grupy OLX, w skład której wchodzi m.in. serwis Otomoto.