Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Polska Bezgotówkowa edukuje konsumentów. Ruszył serwis GotowiBezgotówkowi.pl

Twórcy portalu przekonują, że prawie jedna trzecia konsumentów w naszym kraju nie korzysta z płatności bezgotówkowych. Wynika to z braku odpowiedniej wiedzy

Fundacja Polska Bezgotówkowa uruchomiła portal edukacyjny GotowiBezgotówkowi.pl. W cashless.pl już na początku czerwca mogliście przeczytać o planowanym włączeniu tego serwisu – jego start został zapowiedziany podczas Cashless Congressu. Twórcy portalu chcą edukować polskich konsumentów w zakresie cyfrowych finansów. Zapewniają, że projekt jest kierowany do odbiorców w każdym wieku.

Przeczytajcie także: Alior rozwija współpracę z Booksy

Użytkownicy serwisu znajdą w nim m.in. wiedzę z zakresu płatności bezgotówkowych, finansów cyfrowych, bezpieczeństwa w sieci oraz zarządzania domowymi finansami. Strona zawiera artykuły poradnikowe, wskazówki ekspertów, ale też materiały i narzędzia dydaktyczne dla rodziców i nauczycieli – dzięki temu informacje na temat finansów będzie można przekazywać młodszym odbiorcom. Treści zamieszczane na portalu zostały podzielone na kategorie, więc łatwo odnaleźć konkretne tematy.

Twórcy deklarują, że strona będzie systematycznie aktualizowana i rozwijana. Niektórzy czytelnicy mogą stwierdzić, że informacje zawarte w serwisie są oczywiste i nie poszerzają ich wiedzy. Trzeba jednak mieć na uwadze, że to wsparcie stworzono głównie z myślą o osobach, które w znikomym stopniu lub wcale nie korzystają z cyfrowych rozwiązań płatniczych, a chcą to zmienić. Fundacja przywołuje wyniki badania, z którego wynika, że niemal jedna trzecia konsumentów w naszym kraju nie korzysta z płatności bezgotówkowych. Powodem jest głównie brak wiedzy w tym zakresie.

Przeczytajcie także: Dark mode w IKO. Teraz również na urządzeniach z systemem iOS

Polska Bezgotówkowa zaznacza w swoim komunikacie, że chociaż odniosła duży sukces, gdy chodzi o rozprzestrzenianie płatności cyfrowych wśród przedsiębiorców (w programie jest ich już ponad 280 tys., funkcjonuje u nich 400 tys. terminali płatniczych), to należy też zwrócić uwagę na drugą stronę transakcji, czyli konsumentów. Tylko w ten sposób uda się w pełni ucyfrowić finansowo polskie społeczeństwo.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies