BNP Paribas przeprowadził pełną integrację z systemem mojeID, dzięki czemu jego klienci nie muszą już mieć Profilu Zaufanego, aby korzystać z niektórych cyfrowych usług publicznych
Z informacji dostępnych na stronie login.gov.pl wynika, że BNP Paribas jest kolejnym bankiem (po BOŚ, PKO BP z Inteligo, Pekao, BPS i SGB), którego klienci skorzystają z cyfrowych usług publicznych oraz komercyjnych bez konieczności zakładania Profilu Zaufanego. Wszystko dzięki integracji systemu informatycznego tej instytucji z platformą mojeID zarządzaną przez KIR. Choć trzeba pamiętać, że w niektórych przypadakch Profil Zaufany wciąż jest potrzebny (można go założyć przez mojeID), np. do podpisywania dokumentów.
MojeID to platforma umożliwiająca potwierdzenie tożsamości klientów w cyfrowej przestrzeni za pomocą danych logowania do bankowości elektronicznej. Jak to działa? Klient wybiera na stronie internetowej mojeID jako sposób identyfikacji, a potem trafia do witryny internetowej swojego banku, gdzie podaje login i hasło do konta. Następnie wraca na stronę portalu, gdzie jest już zidentyfikowany i zalogowany. Bank nie zna aktywności klienta poza systemem bankowym, a administrator portalu nie ma dostępu do danych logowania na rachunek osobisty użytkownika.
Rozwiązanie umożliwia przede wszystkim korzystanie z cyfrowych usług komercyjnych, m.in. w branżach ubezpieczeniowej, energetycznej, telekomunikacyjnej czy medycznej. W serwisie cashless.pl mogliście niedawno przeczytać, że potwierdzanie tożsamości za jego pomocą umożliwiły Generali Investments TFI oraz Lux Med. Pacjenci tej ostatniej firmy zdalnie zarejestrują się w portalu pacjenta, by umówić termin wizyty, skonsultować się online z lekarzem, czy zyskać dostęp do dokumentacji medycznej.
Warto też dodać, że za sprawą połączenia z tzw. węzłem krajowym, integrującym publiczne usługi cyfrowe, mojeID pozwala również na logowanie do serwisów administracji publicznej. Aby klienci danego banku mogli z takiej opcji korzystać, musi on przeprowadzić dodatkowe prace wdrożeniowe.