Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Android Pay wypiera płatności simcentryczne. Kłopotliwe rozwiązanie zniknęło już z aplikacji Orange Finanse

Z płatności mobilnych wykorzystujących dane umieszczone na karcie SIM mogą korzystać jeszcze ci klienci OF, którzy zainstalowali je wcześniej

Od kilku tygodni klienci Orange Finanse, czyli wspólnego przedsięwzięcia mBanku i operatora sieci telefonii komórkowej, mogą już korzystać z płatności Android Pay. Aby uzyskać dostęp do tego rozwiązania, muszą aktualizować aplikację mobilną swojego banku. Wykonanie tej czynności ma jednak jeszcze jedną ciekawą konsekwencję, a mianowicie utratę możliwości aktywacji płatności simcentrycznych.

Przeczytajcie także: TMUB rezygnują z płatności simcentrycznych

Oznacza to, że OF praktycznie wycofały się z oferowania tej technologii, choć formalnie decyzja taka nie została jeszcze ogłoszona. Natomiast to, że bank całkowicie zrezygnuje z płatności simcentrycznych, jest do przewidzenia. Niemal cała konkurencja zrobiła to już dawno, bo większym zainteresowaniem klientów cieszą się płatności HCE (tu dane transakcyjne przechowywane są nie na karcie SIM tylko w chmurze obliczeniowej) i Android Pay.

Na razie nie wiem, kiedy OF ogłoszą decyzję o uśmierceniu simcentrika. Wnoszę jednak, że stanie się to rychło, a proces będzie przebiegał stopniowo, tzn. osoby, które już z tej usługi korzystają, będą mogły robić to nadal do końca ważności kart. Z nieoficjalnych informacji wynika, że Android Pay cieszy się sporym powodzeniem wśród klientów OF, a nową usługę aktywowały tysiące z nich, choć dokładnej liczby nie znam. Technologia simcentryczna znajduje się jeszcze w ofercie T-Mobile Usług Bankowych, które także oferują Android Pay.

Przeczytajcie także: Terminale zamiast tac w kościołach

Płatności simcentryczne nigdy nie cieszyły się dużą popularnością na polskim rynku. W najlepszym okresie korzystało z nich kilka, może kilkanaście tysięcy klientów. Powodem były przede wszystkim kłopoty z aktywacją usługi. Oferowały ją tylko dwa telekomy, czyli Orange i T-Mobile, które współpracowały na tym polu tylko z wybranymi bankami. Trzeba było więc mieć szczęście bycia klientem odpowiedniego operatora komórkowego i odpowiedniego banku. A do tego wymienić kartę SIM, których często brakowało.

Fot. Visa

UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ
TAGI:

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies