Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Repolonizacja Pekao: wróci logo z Żubrem, a bank prawdopodobnie udostępni Blika

Szybkie zmiany wynikające z finalizacji inwestycji w Pekao zapowiedział dziś Paweł Borys, prezes PFR, który razem z PZU odkupił akcje banku od włoskiego Unicredit

Podczas rozpoczętego dziś w Sopocie Europejskiego Kongresu Finansowego Paweł Borys powiedział, że już 7 czerwca zostanie sfinalizowana transakcja nabycia akcji Pekao przez PZU i Polski Fundusz Rozwoju. – Ósmego czerwca odbędzie się walne zgromadzenie spółki, podczas którego dokonane zostaną niezbędne zmiany w radzie nadzorczej. Można powiedzieć, że symbolicznie 7 czerwca "żubr" wróci do Polski – stwierdził szef PFR.

Przeczytajcie także: Operator Blika ma nowego prezesa

Ale to przywracanie "żubra" ma być nie tylko symboliczne. Jak twierdzi Paweł Borys, po sfinalizowaniu transakcji Pekao przejdzie rebranding. Ma to związek z wymaganiami Unicredit i jego prawami do znaku towarowego – Pekao nie będzie już w jego grupie kapitałowej. Prawdopodobnie więc bank zachowa dotychczasową nazwę, ale zniknie z niej dopisek o obecności w Unicredit. – Zakładam, że Pekao po 7 czerwca wdroży nowe logo, przywracając historyczną wizualizację "żubra" – powiedział szef PFR.

Przeczytajcie także: Transakcje Blikiem z konta oszczędnościowego w ING

Wiele wskazuje też na to, że Pekao wkrótce wejdzie wreszcie do Polskiego Standardu Płatności i udostępni swoim klientom Blika. Pekao jest obecnie największym bankiem na polskim rynku, który nie oferuje jeszcze tego systemu płatności mobilnych. Rozmowy na temat wejścia instytucji do PSP trwają ponoć od dawna, ale na przeszkodzie ich szczęśliwemu zakończeniu mają stać ambicje obecnych władz Pekao. Przypomnę, że bank uruchomił system PeoPay, który miał konkurować z Blikiem, ale nie zdobył większej popularności.

UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies