Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Kolejny gracz wchodzi na rynek terminali. ING chce obsługiwać POS-y małych i średnich firm

Planowane uruchomienie Programu Wsparcia Obrotu Bezgotówkowego może przyciągnąć nowych graczy na rynek tych urządzeń

Finanse Twojej firmy w jednym miejscu - konto bankowe, obsługa płatności, serwis terminali płatniczych - w jednym banku – kusi klientów ING Bank Śląski, który posiadaczom firmowego rachunku oferuje terminale płatnicze. Proponowane urządzenie to mobilny terminal Verifone VX675 , na którym można przyjmować płatności kartami zbliżeniowo jak i z wykorzystaniem mikroprocesora oraz paska magnetycznego. Urządzenie obsłuży także kody Blika i usługę cashback.

Przeczytajcie także: Terminale w radiowozach przegłosowane

Małe firmy mogą złożyć wniosek o terminal online logując się na konto, większe powinny skontaktować się ze swoim doradcą. Następnie bank przygotuje umowę, którą udostępni w systemie bankowości internetowej. Terminal jest dostarczany klientowi przez kuriera pod wskazany adres. Z informacji prasowej wynika także, że w ramach usługi ING oferuje system do zarządzania terminalami – ING POS, w którym przedstawione są wszystkie informacje o zrealizowanych transakcjach. Klient może tam sprawdzić ich liczbę, wartość, status, naliczone opłaty oraz wygenerować raport.

Przeczytajcie także: Sukces płatności bezgotówkowych na Openerze

Ciekawe, że Śląski zaczyna udostępnić klientom terminale, podczas gdy niektórzy jego konkurenci zrezygnowali z oferowania takich usług. Na opłacalność nowego biznesu Śląskiego może mieć wpływ Program Wsparcia Obrotu Bezgotówkowego, którego uruchomienie planowane jest jeszcze w tym roku, a który ma zwiększy liczbę terminali nawet o 600 tys.

Natomiast swoich sił na tym polu próbują jeszcze np. Credit Agricole i mBank, ale na przykład terminalową część biznesu PKO eService i Raiffeisen Polbanku przejęła spółka EVO stając się największym agentem rozliczeniowym w Polsce. Z raportu Cashless za I kw. 2017 r. wynika, że drugie miejsce na polskim rynku zajmowała First Data z siecią ok. 110 tys. urządzeń a trzecie Pekao. W zestawieniu kolejno pojawiały się także Polskie ePłatności, IT Card i Neotu. Razem analizowane firmy miały na koniec I kw. 2017 r. prawie 440 tys. terminali.

KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ
TAGI:

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies