Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Smartfon będzie mógł być terminalem płatniczym? Mastercard wyjaśnia wątpliwości

Organizacja będzie testować telefony, które po spełnieniu odpowiednich warunków oraz instalacji aplikacji płatniczej będą mogły zastąpić tradycyjne terminale POS

W ubiegłym tygodniu mogliście przeczytać na Cashless tekst na temat nowego biuletynu skierowanego przez Mastercarda do operatorów terminali płatniczych działających na polskim rynku. W artykule napisałem, że organizacja płatnicza w kwietniu rozpocznie nabór do trwającego ponad rok pilotażu, w ramach którego operatorzy terminali będą mogli testować urządzenie nazwane roboczo mianem Soft POS. Takim POS-em będzie mógł być spełniający określone wymagania smartfon z odpowiednią aplikacją mobilną, na którym będzie można przyjmować płatności bezgotówkowe i autoryzować je poprzez podanie PIN-u bezpośrednio na ekranie Soft POS-a.

Przeczytajcie także: Mniej niż 10 proc. POS-ów nie jest gotowych na NFC

Wkrótce po publikacji tego artykułu czytelnicy Cashless wytknęli mi, że byłem nie do końca precyzyjny. Ich zdaniem biuletyn rzeczywiście mówi, iż autoryzacji PIN-em będzie można dokonywać na ekranie smartfona akceptanta. Jednak aby mógł on służyć do przyjmowania płatności bezgotówkowych w ramach mastercardowego pilota, potrzebne będzie dodatkowe urządzenie bez ekranu i klawiatury a połączone ze smartfonem. Zdaniem czytelników, zgodnie z treścią biuletynu, to do niego osoby płacące powinny zbliżać kartę celem dokonania transakcji.

O wyjaśnienie wątpliwości poprosiłem zatem polski oddział Mastercarda. – W naszym biuletynie jest mowa o dodatkowym urządzeniu do smarftona, umożliwiającym odczytanie chipa lub paska magnetycznego. Jednak, ponieważ Polska jest krajem płatności zbliżeniowych, w ramach tego pilotażu będziemy szukać i stawiać na rozwiązania contactless, które pozwolą na autoryzację kwoty powyżej limitu płatności zbliżeniowych na samym urządzeniu (tzw. pin on glass) – napisało biuro prasowe organizacji.

Przeczytajcie także: Wpłaty gotówki zbliżeniowo? Tak, ale jeszcze nie teraz

Dopytywane przeze mnie dodało, że wątpliwości mogą wynikać z różnej interpretacji słowa "reader" znajdującego się w biuletynie i służącego do określenia urządzenia odbierającego informacje z karty osoby płacącej. Mastercard podkreśla jednak, że wszelkie wątpliwości będzie wyjaśniać bezpośrednio z firmami zainteresowanymi wzięciem udziału w testach. Ze słów przedstawicieli organizacji wnioskuję zatem, że ewentualne czytniki dołączane do Soft POS-ów będą potrzebne na wypadek sytuacji, gdyby klient chciał zapłacić kartą starszego typu, bez funkcji zbliżeniowej. Jeśli jednak będzie korzystał z karty bezstykowej, cała operacja będzie mogła zostać przeprowadzona na smartfonie akceptanta.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies