Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Spór o trwały nośnik: ZBP prosi o interwencję Komitet Stabilności Finansowej

Ewentualne kary za przesyłanie klientom informacji o zmianach w dokumentach w sposób niezgodny z wytycznymi mogą wynieść nawet kilkaset milionów złotych

Dzisiejszy Puls Biznesu wraca do tematu trwałego nośnika, czyli sposobu, w jaki banki przekazują swoim klientom informacje o zmianach w cennikach czy regulaminach. Zdaniem gazety koszty ewentualnych kar, jakie zastosować może Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów w stosunku do banków z powodu problemów z trwałym nośnikiem, mogą wynieść nawet kilkaset milionów złotych. Puls Biznesu podaje, że ze względu na powagę sprawy Związek Banków Polskich poprosił nawet o interwencję w tej kwestii instytucję największego kalibru, jeśli idzie o bezpieczeństwo bankowości, czyli Komitet Stabilności Finansowej.

Przeczytajcie także: Co UOKiK myśli o trwałym nośniku

Spór wokół tzw. trwałego nośnika ma już kilka lat. Od 2015 roku UOKiK prowadzi postępowania przeciwko kilkunastu bankom, które jego zdaniem w sposób nienależyty informowały klientów o zmianach w ważnych dokumentach. Od tamtego czasu urząd antymonopolowy wypowiadał się na temat trwałego nośnika przy różnych okazjach kilka razy. Mogliście o tym przeczytać także na Cashless. Ostatnio przy okazji zakończenia postępowania wobec Credit Agricole. Tekst na ten temat znajdziecie tutaj. Wcześniej UOKiK przedstawił tzw. istotny pogląd w sprawie, gdzie również zwarł opinię na ten temat. Więcej o tym przeczytacie tutaj.

Przeczytajcie także: Ważny wyrok w sprawie trwałego nośnika

Z wypowiedzi władz urzędu antymonopolowego można wysnuć wniosek, że trwałym nośnikiem może być poczta elektroniczna pod warunkiem, że klient zgodzi się na otrzymywanie informacji o zmianach w dokumentach tą drogą. Trwałym nośnikiem może być też specjalne miejsce wydzielone w serwisie transakcyjnym pod warunkiem, że informacja o pojawiających się tam nowych plikach skutecznie dotrze do klienta, a bank zagwarantuje brak możliwości ingerencji w treść tych plików oraz da dostęp do nich klientowi także po rozwiązaniu z nim umowy. Prace nad takim rozwiązaniem prowadzi kilka banków, między innymi przy współpracy z firmą Hitachi. Więcej na ten temat znajdziecie tutaj.

Źródło: Puls Biznesu

KATEGORIA
INNI NAPISALI
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ
TAGI:

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies