Serwis internetowy punkta.pl odwiedza miesięcznie 500 tys. osób
Grupa BIK przejęła porównywarkę ubezpieczeń Punkta. Grupa dotychczas specjalizowała się raczej w ubezpieczeniach dla flot i obsłudze pakietów dealerskich oraz leasingowych, w ramach spółki BIK Brokers. Dzięki akwizycji BIK chce zacząć mocniej działać również w ubezpieczeniach dla klientów indywidualnych. Właścicielem ubezpieczeniowej grupy BIK jest Pollen Street Capital i nie ma ona powiązań z grupą BIK, w skład której wchodzą Biuro Informacji Kredytowej i Biuro Informacji Gospodarczej InfoMonitor.
Serwis internetowy punkta.pl miesięcznie przyciąga 500 tys. osób, które chcą się zapoznać z ofertą ubezpieczycieli. I to właśnie baza klientów wydaje się jednym z najważniejszych elementów transakcji. Aczkolwiek nie bez znaczenia są również wykorzystywana przez Punktę technologia, marka porównywarki oraz dostęp do nowych typów produktów, takich jak ubezpieczenia zdrowotne czy turystyczne, których wcześniej nie było w portfolio grupy.
Punkta jest jedną z kilku internetowych porównywarek ubezpieczeń, działających na polskim rynku. Startowała w 2015 r. jako mfind.pl. Pod koniec 2019 r. zdecydowano się na rebranding, w którym podkreślano, że mfind zmienia się w Punktę, aby skończyć z wizerunkiem porównywarki, a zacząć działać jako internetowy punkt agencyjny. Z doświadczeń firmy wynikało bowiem, że klienci chętnie szukają ofert w internecie, ale przy zakupie wolą skorzystać jednak z pomocy agenta. Punkta postanowiła więc, że będzie funkcjonować jako internetowa multiagencja umożliwiająca zakup na trzy sposoby: całkowicie online, przez telefon, a także w stacjonarnych biurach agencyjnych. Tym samym firma częściowo wróciła do źródeł, gdyż jej początki wiążą się również z tradycyjnym pośrednictwem – założycielami mfindu są bowiem właściciele multiagencji AB Port, zarządzający siecią placówek agencyjnych.
Dla grupy BIK przejęcie Punkty to kolejna akwizycja w niedługim czasie. Niedawno pod jej skrzydła trafiły również spółki April International, działające w obszarze m.in. likwidacji szkód i assistance.
Fot. freepik.com/yanalya