Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Zadzwonił do banku i podał się za klienta. Udało mu się zmienić dane logowania na konto i ukraść 150 tys. zł

Ofiarą kradzieży padł mieszkaniec powiatu puławskiego

Jak informuje lubelska policja, do jednego z komisariatów zgłosił się mieszkaniec powiatu puławskiego, któremu ukradziono z rachunku bankowego 150 tys. zł. Ustalono, że na infolinię banku prowadzącego ten rachunek zadzwonił mężczyzna, podający się za prawowitego posiadacza konta. Stwierdził, że nie może zalogować się do bankowości elektronicznej.

Przeczytajcie także: Już siedem banków ostrzega przed vishingiem

Policja pisze, że oszust podał pracownikowi banku prawidłowe dane osobowe klienta, a następnie poprosił o zmianę hasła do konta oraz numeru telefonu do autoryzacji transakcji. Udało mu się to i pozwoliło ukraść pieniądze. Prawowity użytkownik rachunku dowiedział się o tym po dwóch dniach, gdy nie mógł zalogować się na konto i zgłosił się do oddziału swojego banku.

Przeczytajcie także: mBank ostrzega przed nowym zagrożeniem

Nie wiadomo, w jaki sposób oszustowi udało się wejść w posiadanie danych niezbędnych do weryfikacji tożsamości w trakcie rozmowy z doradcą na call center. Policja nie pisze także, czy pracownik banku nie popełnił w trakcie zmiany hasła jakiegoś błędu. Wiadomo natomiast, że coraz więcej banków wprowadza nowe zasady zmiany numeru telefonu do autoryzacji transakcji i pozwala to robić wyłącznie podczas osobistej wizyty w oddziale. Wielu klientów ma im to za złe, gdyż utrudnia to korzystanie z usług, z drugiej strony jednak wpływa na podniesienie bezpieczeństwa.

UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies