Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Pekao uruchomił portal dla akceptantów kart. I wreszcie nie boi się mówić, ile jego usługi kosztują

Nowy serwis zachęca małe i średnie firmy do rozpoczęcia przyjmowania płatności bezgotówkowych

Uruchomiony właśnie przez Pekao portal ma pełnić przede wszystkim rolę edukacyjną. Pokazuje, jak wygląda proces przyjmowania płatności bezgotówkowych, jakie korzyści dla firmy płyną z przyjmowania takich płatności i na jakich dodatkowych funkcjach dzięki terminalowi POS przedsiębiorca może zarobić. Umożliwia również dopasowanie terminali i zakresu usług do prowadzonego biznesu.

Przeczytajcie także: Są pierwsze wpłatomaty zbliżeniowe w Polsce

– Rozumiemy, że ciężko jest się przestawić z przyjmowania gotówki na płatności bezgotówkowe. Ale najprawdopodobniej z czasem będzie to nieuniknione. Według naszych analiz dziś taką możliwość oferuje zaledwie 17 proc. mikro i małych przedsiębiorców z sektora handlu i usług. Szacujemy, że w przeciągu czterech lat, ten udział zwiększy się do przynajmniej 70 proc. – mówi Emanuele Cacciatore, dyrektor zarządzający departamentem klienta biznesowego w Pekao.

Co ciekawe, pod adresem pekao.com/pos bank podaje konkretne ceny oferowanych przez siebie usług. Poprawcie mnie, jeśli się mylę, ale nie przypominam sobie, by wcześniej którykolwiek z operatorów terminali tak ochoczo chwalił się swoimi stawkami. Przedstawiciele agentów rozliczeniowych na pytanie o ceny swoich usług najczęściej argumentują, że nie da się na nie odpowiedzieć bez poznania konkretnego klienta, dla którego usługi te miałyby być świadczone.

Przeczytajcie także: PKO wprowadził kartę wielowalutową

Natomiast z nowego portalu Pekao dowiecie się, że dzierżawa terminala kosztuje u niego od 30 do 50 zł miesięcznie, w zależności od wybranego urządzenia. Natomiast prowizja od transakcji to koszt od 0,6 do 0,95 proc. przyjętych płatności bezgotówkowych. Bank wskazuje także, iż akceptant może zarobić 20 groszy na każdej wypłacie gotówki z kasy (cashback) czy od 3 do 5 proc. na sprzedaży doładowań telefonów na kartę.

Pekao serwis informacyjny dla akceptantów przygotował przy współpracy między innymi z Mastercardem. Natomiast działania edukacyjne dla firm zamierzających rozpocząć przyjmowanie płatności bezgotówkowych prowadzi także First Data Polcard. Służą temu m.in. filmy instruktażowe na kanale firmy w serwisie YouTube. Akceptanci mogą z nich dowiedzieć jak obsługiwać transakcje bezgotówkowe. czy jak dzięki nim zwiększyć dochodowość swojego biznesu. Przykładowy film możecie znaleźć tutaj.

Fot. Ingenico

KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies