To efekt współpracy z insurtechem Qover, a dostawcą ochrony jest AIG. Usługa na razie dostępna jest w Belgii i Luksemburgu
Belgijscy i luksemburscy użytkownicy kart kredytowych Mastercarda zyskali nowy benefit w postaci usługi pokrycia kosztów zwrotu nieudanych zakupów w sklepach internetowych. Jest to efekt współpracy Mastercarda z insurtechem Qover, który specjalizuje się w tzw. embedded insurance (ubezpieczeniach wbudowanych). Ochronę zapewnia AIG.
Z ubezpieczenia można skorzystać maksymalnie trzy razy w roku, a każdorazowo koszt wysyłki zwrotnej nie powinien przekroczyć 30 euro. Ochroną objęte są zakupy, za które zapłacono kartą Mastercard, a zrobione w sklepach, które same nie zapewniają darmowego zwrotu. W takiej sytuacji posiadacz karty odsyła na własny koszt nieudany zakup, a następnie prosi o zwrot kosztów, wypełniając krótki formularz na stronie Mastercarda.
By skorzystać z ochrony oferowanej przez Mastercard, decyzję o zwrocie można podjąć do 30 dni od opłacenia zamówienia kartą tej organizacji. Usługa obejmuje zakupy u sprzedawców z Unii Europejskiej, Wielkiej Brytanii, Szwecji, Norwegii, Stanów Zjednoczonych i Kanady.
Jak wskazują przedstawiciele organizacji płatniczej, nowa usługa ma zwiększyć lojalność klientów, a także wyróżnić ofertę Mastercarda na tle konkurencji i uczynić bardziej atrakcyjnym płacenie kartą kredytową za zakupy internetowe.