Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
PayAppki nie ma już w Google Play. Ale z usługi nadal można korzystać

Usługa jest oferowana za pośrednictwem serwisu internetowego oraz aplikacji na urządzenia z iOS

Jak doniósł jeden z czytelników cashless.pl, aplikacja ułatwiająca opłacanie domowych rachunków, funkcjonująca pod nazwą PayAppka, przestała działać na urządzeniach z Androidem. I rzeczywiście – przy próbie logowania aplikacja wyświetla komunikat o błędzie. Apka zniknęła także z marketu Google Play. Wciąż znajduje się natomiast w AppStore, z którego nadal można ją pobrać. Z rozwiązania można też korzystać za pośrednictwem serwisu internetowego.

Przeczytajcie także: BillTech szuka nowego operatora dla PayAppki

Jędrzej Małolepszy, prezes fintechu BillTech, który jest operatorem aplikacji, powiedział w rozmowie z serwisem cashless.pl, że z marketu dla urządzeń z Androidem PayAppka została wycofana w związku z nowymi wymogami stawianymi przez Google. W ich rezultacie, aby mogła ona nadal funkcjonować, należałoby wprowadzić w niej duże zmiany. BillTech zamierza to zrobić w przyszłości, ale obecnie ma inne priorytety, m.in. obsługę dużej liczby nowych klientów z VeloBanku.

Aby zrozumieć, czym jest dziś PayAppka, należałoby wrócić do jej początków. Pierwotnie rozwiązanie funkcjonowało na rynku jako usługa pod nazwą Moje Rachunki i było oferowane przez ING Bank Śląski. Ten zdecydował jednak o jego wycofaniu. Dostawca technologii do Moje Rachunki, a więc polski fintech BillTech, postanowił znaleźć dla aplikacji nowego operatora. I znalazł, a został nim giełdowy Femion Technology. Aplikacja została przemianowana i miała trafić do jednej ze spółek Femiona – TryPay Later.

Przeczytajcie także: Allegro Pay udzieliło w ub. roku pożyczek o wartości 6,7 mld zł

Nim TryPay Later przejęła kontrolę nad PayAppką, grupa Femion Technology ogłosiła restrukturyzację. PayAppka padła ofiarą tego procesu i ostatecznie nie trafiła pod skrzydła TryPay Later. BillTech postanowił wówczas szukać dla niej kolejnego operatora. W sierpniu ubiegłego roku Jędrzej Małolepszy mówił w rozmowie z serwisem cashless.pl, że są podmioty zainteresowane kontynuacją rozwoju tego narzędzia, ale póki co operatorem PayAppki pozostaje BillTech.

A dlaczego spółka ta docelowo nie chce być operatorem PayAppki? Jak mówi przedstawiciel fintechu, podstawowym obszarem jego działalności jest dostarczanie zewnętrznym partnerom technologii ułatwiającej klientom opłacanie domowych rachunków. Korzysta z nich wiele podmiotów działających na polskim rynku, w tym np. mPay, Kontomierz, Alior, a od niedawna także wspomniany już wcześniej VeloBank. BillTech, jako operator PayAppki, nie chce z nimi konkurować.

KATEGORIA
FINTECHY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies