Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Allegro One obowiązkowe, by oferta była Smart. Pozostałe zakupy na Allegro z dodatkową opłatą za przesyłkę

Aby oferta kwalifikowała się do programu Smart, sprzedawca musi gwarantować co najmniej dwie metody dostaw kurierskich i trzy do punktu lub paczkomatu, w tym koniecznie Allegro One

Allegro wprowadziło istotne zmiany w regulaminie usługi Smart. Zapowiada, że w ciągu najbliższych tygodni będzie stopniowo usuwać oznaczenie "Smart!" przy ofertach niespełniających nowych kryteriów.

Przeczytajcie także: Wraca temat dostaw dronami od Amazona

A jakie to kryteria? Aby kupujący mógł skorzystać z "darmowych" przesyłek w ramach abonamentu Smart, sprzedawca musi oferować co najmniej trzy metody dostawy do punktów odbioru lub automatów paczkowych oraz co najmniej dwie metody dostawy do domu. Muszą to być usługi z udostępnianej przez Allegro listy metod kwalifikujących się. A co istotne, konieczne jest, aby jedną z metod było Allegro One – albo w wersji dostawy do punktów i automatów (Punkt, Box), albo w wersji uwzględniającej także dostawę kurierską (Punkt, Box, Kurier). W przeciwnym przypadku oferta utraci oznaczenie "Smart!".

Wcześniej regulamin usługi Smart stanowił, że sprzedawca musi w danej ofercie udostępniać co najmniej jedną metodę kurierską i co najmniej dwie metody dostawy do punktu lub automatu od dwóch różnych dostawców. Również nie wskazywano dotychczas wprost, że jedną z metod musi być Allegro One. Pierwotnie, wprowadzona w tym tygodniu zmiana miała wejść w życie już 30 sierpnia, operator platformy zdecydował się jednak dać sprzedawcom więcej czasu na dostosowanie się, tak aby możliwie najmniej ofert zostało wyłączonych z programu darmowych dostaw.

Przeczytajcie także: Nowe zasady One Fulfillment by Allegro

Z perspektywy klienta usługa Smart to abonament na bezpłatne dostawy zakupów dokonywanych na platformie Allegro. W ramach jednorazowej rocznej zapłaty lub miesięcznej subskrypcji klient nie ponosi dodatkowych kosztów dostaw za zamówienia i zwroty, pod warunkiem że wybiera oferty oznaczone "Smart!" oraz jego zamówienie od jednego sprzedawcy przekracza kwotę 45 zł w przypadku dostawy do automatu lub punktu odbioru, a 65 zł w przypadku dostaw kurierskich. Przy okazji warto wspomnieć, że od 16 października obowiązuje nowa, wyższa opłata za usługę Smart w modelu subskrypcyjnym – wzrosła ona z 10,99 zł do 14,99 zł miesięcznie. Roczny abonament kosztuje 59,90 zł.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies