Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny jest operatorem Turystycznego Funduszu Pomocowego
Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny, w ramach Turystycznego Funduszu Pomocowego, będzie zwracał środki wydane na wycieczki do Izraela odwołane z powodu działań wojennych. Ochrona funduszu obejmuje wyłącznie imprezy turystyczne (połączenie co najmniej dwóch różnych rodzajów usług turystycznych na potrzeby tej samej podróży lub wakacji, np. przelotu i noclegu) odwołane przed ich rozpoczęciem.
Dziś UFG uruchomił procedurę przyjmowania wniosków od podróżnych i organizatorów turystyki. Można je składać wyłącznie elektronicznie, za pośrednictwem portalu internetowego https://tfg.ufg.pl, po utworzeniu tam konta. Zwrotom z Turystycznego Funduszu Pomocowego podlegają wyłącznie wpłaty za wycieczki, które organizator odwołał lub z których podróżny zrezygnował między 7 a 22 października. Na złożenie odpowiedniego wniosku do UFG strony mają 14 dni od powiadomienia o rozwiązaniu umowy.
Do zwrotu środków niezbędne jest, aby organizator imprezy i podróżny złożyli wnioski ze zgodnymi danymi. Ich weryfikacja przez UFG nastąpi w ciągu 30 dni (termin ten może zostać wydłużony w razie konieczności dalszych wyjaśnień). Wypłaty zostaną zrealizowane w ciągu 14 dni od pozytywnej decyzji, nie wcześniej jednak niż przed uzyskaniem przez Fundusz wpłat od organizatora turystyki, których ten powinien dokonać wraz ze złożeniem swojego wniosku.
O wypłatę z TFP mogą się ubiegać wyłącznie ci podróżni, którzy zapłacili organizatorowi za wycieczkę w formie bezgotówkowej oraz nie otrzymali do tej pory zwrotu wpłaty.