Wcześniej usługa cashback została udostępniona posiadaczom kart z logo Mastercard. Biedronka nie wyklucza w przyszłości wprowadzenia innych usług finansowych do swoich sklepów
Biedronka rozszerza dostępność usługi cashback, czyli wypłat gotówki przy okazji płatności kartą za zakupy. Jak potwierdza serwisowi cashless.pl biuro prasowe Biedronki, z usługi tej będą mogli korzystać również użytkownicy kart Visa.
Przypomnę, że możliwość wypłaty gotówki przy okazji zakupów pojawiła się w sklepach tej sieci już w marcu. Rozwiązanie wprowadzono we współpracy z Mastercardem, w związku z czym było ono dostępne jedynie dla użytkowników kart wydanych przez tę organizację. Teraz się to zmieni.
Usługa "Płacąc kartą, możesz wypłacić gotówkę" z kartą Visa będzie dostępna w ponad 2 tys. marketów. Będzie można z niej skorzystać przy okazji transakcji kartą o wartości powyżej 1 zł, pod warunkiem że w kasie sklepu znajduje się odpowiednia ilość gotówki. Minimalna kwota, o którą może poprosić kupujący, wynosi 50 zł, a maksymalna 300 zł, przy czym możliwe są jedynie wypłaty wielokrotności 50 zł. Warunki są więc takie same, jak w przypadku wcześniej wprowadzonych wypłat z kartą Mastercard.
Sieć handlowa póki co nie ma w planach rozszerzania liczby placówek oferujących możliwość wypłaty gotówki. Zdaniem biura prasowego 2 tys. sklepów spełnia takie oczekiwania.
O chęci skorzystania z usługi należy poinformować kasjera i podać oczekiwaną kwotę. Następnie przykłada się kartę do terminala. Każda tego typu transakcja wymaga wpisana kodu PIN. Kwota wypłaty zostanie dodana do wartości zakupów. Usługa nie jest dostępna w kasach samoobsługowych. Sklep nie pobiera opłaty za cashback, uczula jednak, że takowe może naliczyć bank, który wydał kartę.
Biedronka rozwija ofertę usług finansowych, w lipcu informowała o partnerstwie z Powerdot, w ramach którego powstanie sieć stacji ładowania elektryków. Na każdej będzie terminal płatniczy, o czym pisaliśmy w cashless.pl. Firma nie wyklucza prac nad innymi usługami finansowymi, jej sklepy z racji milionów klientów dziennie mogą być atrakcyjnym miejscem do wprowadzania takich rozwiązań. Póki co nie ma jednak w tej sprawie do ogłoszenia konkretnych decyzji.