Ogłoszonym dziś zmianom w tabeli opłat i prowizji towarzyszy też wiele nowych zapisów w regulaminie usług świadczonych przez Allegro
Słowo rewolucja często nadużywane jest do określenia zmian, które rewolucyjne nie są. Jednak zmiany w cenniku dla sprzedających, zapowiedziane dzisiaj przez Allegro, są zdecydowanie czymś więcej niż ewolucją. Spółka postanowiła uprościć cennik, w wyniku czego z obowiązujących obecnie 230 różnych stawek ich liczba zmniejszy się do 72. Przy okazji jednak sprzedających czekają podwyżki prowizji, choć przyznać trzeba, że będą także i obniżki.
Jednocześnie Allegro informuje o wprowadzeniu zasady, że wysokość swoich opłat będzie prezentować nie tylko w stawce brutto, ale i netto. Przejawem uproszczenia cennika jest m.in. wprowadzenie jednej stawki minimalnej, która będzie wynosić 25 groszy netto (31 brutto). Obecnie stawki minimalne są różne i wynoszą od 30 groszy do 1 zł brutto.
Jeżeli chodzi o podwyżki i obniżki prowizji od sprzedaży, to trudno je wszystkie wymienić w tym tekście. Jest ich co najmniej kilkadziesiąt. Zainteresowanych odsyłam do materiału źródłowego, dostępnego tutaj. Przykładem dobrze obrazującym zmiany jest kategoria laptopy. Obecnie prowizja wynosi tu 3 proc. gdy produkt sprzedawany ma wartość nie wyższą niż 2 tys. zł, lub 60 zł plus 1,5 proc. nadwyżki ponad 2 tys. zł. Po nowemu prowizja będzie wynosić 2 proc. netto, 2,46 proc. brutto, niezależnie od wartości sprzedawanego laptopa.
Duża zmiana dotyczy sprzedawców umożliwiających korzystanie przez kupujących z Allegro Pay (płatności odroczone). Allegro wprowadza z tego tytułu zupełnie nową prowizję, która wynosić będzie 0,35 proc. netto (0,43 proc. brutto), maks. 6,15 zł brutto, liczone od łącznej wartości zamówienia. W razie anulowania lub zwrotu produktów przez kupującego prowizja będzie zwracana. Allegro podnosi także opłaty za przesyłki.