Euronet na razie nie zdradza, czym będzie nowy produkt oraz kiedy zadebiutuje na rynku
Jak wynika z informacji cashless.pl, Transact Elektronische Zahlungssysteme GmbH, niemiecka spółka należąca do firmy ePay, która z kolei jest częścią Euronet Worldwide, zarejestrowała w Polsce markę Greenpay Card. Potwierdza to biuro prasowe Euronetu w Polsce. – Zarejestrowaliśmy Greenpay Card jako znak towarowy w Austrii, Niemczech, Wielkiej Brytanii i Polsce pod przyszłe działania biznesowe – czytam w odpowiedzi na moje pytanie o nową markę. Logo Greepay Card wygląda tak:
Euronet nie chce jednak zdradzić, czym będzie nowy produkt oraz kiedy ewentualnie znajdzie się na rynku. Natomiast z danych dostępnych w Urzędzie Patentowym wynika, że logotypem Greenpay Card mogą być oznaczane usługi związane m.in. z kartami płatniczymi i aplikacjami mobilnymi, w tym wydawanie kart płatniczych (co jest jednym z głównych elementów oferty ePay w Polsce), a także dostarczanie informacji związanych z ochroną środowiska.
Te informacje same w sobie nie pozwalają jeszcze na określenie, czym będzie Greenpay Card. Natomiast na rynku można już znaleźć oferty instytucji z rynku kart płatniczych powiązane z działaniami ekologicznymi. Jedną z nich może być np. pakiet usług polskiego fintechu Pacific. Spółka wydaje karty płatnicze produkowane z plastiku wyłowionego z oceanów, a jednocześnie przeznacza część swoich przychodów na oczyszczanie mórz.
Innym przykładem może być szwedzki fintech Doconomy, który oferuje usługi umożliwiające mierzenie śladu węglowego wydatków realizowanych kartą płatniczą. W Polsce współpracę z Doconomy nawiązał BNP Paribas, natomiast wdrożenie odpowiedniej usługi się opóźnia. Być może Greenpay Card będzie rozwiązaniem podobnym do jednego z opisanych wyżej projektów.