BGŻ BNP Paribas pracuje nad nową strategią dla bankowości elektronicznej. Miejsca na monoproduktowe projekty w niej nie będzie. Ale Optima na razie ma jeszcze zostać
Klienci, którzy posiadają oszczędności w internetowym BGŻ Optima póki co mogą spać spokojnie bo bank nie zamierza w najbliższym czasie rezygnować z tej marki. – W lutym dokonaliśmy przeniesienia 180 tys. klientów Optimy na nasz główny system informatyczny. Brand zostaje w grupie, przynajmniej na razie – powiedział na zakończonej przed chwilą konferencji prasowej Tomasz Bogus, prezes BGŻ BNP Paribas.
Dodał, że kierowany przez niego bank pracuje nad nową strategią dla bankowości elektronicznej. – Mamy dużo do zrobienia w sferze digital. Chcielibyśmy mieć kompleksowe rozwiązanie w tym zakresie. Takie monoproduktowe rozwiązania, jak Optima, nie spełniają naszych oczekiwań. Ale do czasu wdrożenia nowych projektów Optima na pewno zostanie na rynku. Później – zobaczymy – powiedział prezes BGŻ BNP Paribas.
Natomiast do końca czerwca z rynku zniknąć ma inna marka bankowa wchłonięta przez BGŻ BNP Paribas, czyli Sygma Bank. Instytucja ta ma mocną pozycję na rynku kart kredytowych oraz pożyczek ratalnych, sprzedawanych często wspólnie z sieciami handlowymi.
Bogus stwierdził, że w najbliższym czasie bank nie planuje dalszej restrukturyzacji sieci oddziałów. Na ten moment instytucja posiada ponad 500 placówek i, jak się wyraził prezes banku, obecnie jest to liczba optymalna.