Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
PragmaPay. Nowa marka na rynku płatności odroczonych dla firm

Usługa będzie dostępna m.in. w bramkach płatniczych oraz bezpośrednio na platformach e-commerce

PragmaGO informuje o wprowadzeniu na rynek nowej usługi pod nazwą PragmaPay. W pracach nad nią wykorzystano doświadczenie firmy w oferowaniu płatności odroczonych z partnerami zewnętrznymi. Przypomnę, że PragmaGO współpracuje w zakresie usług typu BNPL (buy now, pay later, czyli płatności odroczone) czy innych metod finansowania biznesu z takimi firmami jak Allegro, Polskie ePłatności czy Autopay.

Przeczytajcie także: PragmaGO oferuje faktoring dla użytkowników terminali płatniczych

– PragmaPay pozwala na opłacanie firmowych wydatków online i ich spłatę po 30 dniach lub rozłożenie płatności na raty. Dzięki PragmaPay zyskują obie strony transakcji. Kupujący nabywa towar lub usługę i może prowadzić biznes bez zastojów. Sprzedający otrzymuje płatność od razu, bez konieczności oczekiwania np. na termin z faktury. Zyskują również partnerzy, którzy udostępnią PragmaPay swoim klientom. Dzięki gotowemu rozwiązaniu płatności odroczonych mogą zrezygnować z udzielania kredytów kupieckich lub ograniczyć je – mówi Danuta Czapeczko, wiceprezeska PragmaGO. A logo PragmaPay wygląda tak:

Jej zdaniem PragmaPay to pierwsze na rynku płatności odroczone dla firm, które dorównają wygodą i szybkością procesowania standardom w segmencie konsumenckim. Dzięki autorskim rozwiązaniom IT i własnemu scoringowi, PragmaPay będzie też oferować limity finansowania dużo wyższe niż podobne rozwiązania w segmencie konsumenckim. Przedsiębiorca będzie mógł sfinansować zakupy do 50 tys. zł. Usługa PragmaPay będzie dostępna na przykład jako dodatkowa metoda płatności w bramkach płatniczych czy bezpośrednio na platformach sprzedażowych. Pierwsze wdrożenia spodziewane są już w czerwcu bieżącego roku.

Przeczytajcie także: PragmaGO przejmuje spółkę Monevia

W podobny sposób PragmaGO dystrybuuje jest inną usługę typu embedded finance (usługi finansowe oferowane przy okazji sprzedaży innych produktów) – Merchant Cash Advance (MCA). Przedsiębiorca otrzymuje propozycję finansowania, jeszcze zanim o nie poprosi. Spłata pożyczki w modelu Merchant Cash Advance może następować automatycznie jako procent z obrotów przedsiębiorcy (np. na terminalu płatniczym bądź w jego portfelu). PragmaGO wprowadziła Merchant Cash Advance w 2022 roku. Od tej pory z tego rozwiązania skorzystało 2,7 tys. firm, a wartość udzielonych finansowań wyniosła 276 mln zł.

Przypomnę, że PragmaGO zdobyła tytuł Fintech Roku 2023 przyznawany przez kapitułę konkursu Cashless Fintech.

Fot. Flick/Mark Lawrence CC BY 2.0

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies