Pilotaż usługi rozpoczął się jeszcze w 2022 r., a w międzyczasie rozwiązanie w wersji produkcyjnej uruchomił VeloBank
Bank Millennium poinformował, że rozpoczyna udostępnianie szerokiemu gronu swoich klientów usługi Blik Płacę Później. Tym samym kończy długo trwający pilotaż, który rozpoczął się we wrześniu 2022 r. Obecnie z płatności odroczonych mogą już korzystać pierwsi klienci banku, a stopniowo usługa będzie udostępniana kolejnym grupom. Do końca maja swoim zasięgiem ma objąć wszystkich klientów Millennium. Najpierw rozwiązanie ma trafić do użytkowników smartfonów z systemem Android, a w dalszej kolejności również do posiadaczy urządzeń z systemem iOS.
Blik Płacę Później to usługa pozwalająca na odłożenie zapłaty za kupiony produkt na 30 dni, bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Rozwiązanie zostało wypracowane z Polskim Standardem Płatności, czyli operatorem Blika.
Aktywacja usługi następuje przy pierwszej transakcji w sklepie internetowym. Klient wybiera płatność odroczoną, a w tle podejmowana zostaje dla niego decyzja kredytowa, w ramach której przyznawany jest określony limit środków do wykorzystania w ramach usługi. Wartość limitu będzie się mieściła w przedziale między 500 zł a 4 tys. zł, a klient będzie mógł z niego skorzystać od razu przy pierwszym zakupie.
Do dalszego zarządzania usługą klient wykorzysta aplikację mobilną banku. To w niej znajdzie informacje o przyznanym limicie, wykorzystanej dotychczas kwocie oraz terminie spłaty zobowiązania. Jeśli zwróci ją w ciągu 30 dni, nie zostaną mu naliczone dodatkowe opłaty.
Millennium był pierwszym bankiem, który zdecydował się rozwijać z operatorem Blika płatności odroczone. Nie jest jednak pierwszym, który to rozwiązanie swoim klientom udostępnił. Od marca usługa Blik Płacę Później jest dostępna dla klientów VeloBanku, którzy robią zakupy na platformie VeloMarket (rozwijana przez Velo platforma e-commerce z produktami ekologicznymi). W serwisie cashless.pl mogliście też przeczytać, że nowa metoda płatności pojawiła się także na platformie Morele.