Transakcje za pośrednictwem Fitbit Pay kartami dodanymi do tej usługi w przeszłości, będą możliwe tylko do 29 lipca bieżącego roku
Operator Fitbit Pay poinformował użytkowników o planowanym wycofaniu tej usługi i zastąpieniu jej rozwiązaniem Google Wallet (Google Pay). Zgodnie z komunikatem karty dodane do Fitbit Pay wcześniej będą normalnie działać, ale tylko do 29 lipca. – Przejdź do tego dnia na Google Wallet aby nadal korzystać z płatności na swoim urządzeniu. Aktualizacja jest szybka i łatwa, wystarczy skorzystać z ustawień w aplikacji Fitbit – czytam w komunikacie kierowanym do użytkowników Fitbit Pay.
W uzasadnieniu decyzji o wycofaniu Fitbit Pay można przeczytać, że przejście na Google Wallet zwiększy liczbę banków, których klienci będą mogli korzystać z płatności zbliżeniowych na urządzeniach Fitbit. Będzie nimi można płacić wszędzie tam, gdzie teraz można korzystać z Google Pay.
Tego, że usługa Fitbit Pay zostanie wycofana, można było się spodziewać od momentu przejęcia producenta urządzeń Fitbit przez Google, do czego doszło w styczniu 2021 r. Już wtedy wydawało się, że nowy właściciel nie będzie rozwijał dwóch konkurencyjnych usług płatniczych. O zbliżającym się końcu Fitbit Pay mogła też świadczyć informacja z listopada ubiegłego roku, gdy poinformowano o planowanym wycofaniu urządzeń marki Fitbit z kilkudziesięciu rynków na świecie, w tym z Polski. Obecnie opublikowany komunikat prawdopodobnie więc kończy ostatecznie żywot Fitbit Pay, przynajmniej w Polsce.
Natomiast dla użytkowników Fitbit Pay informacja o końcu tej usługi nie musi być zła. Prawdą jest bowiem, że Google Pay ma o wiele większy zasięg niż Fitbit Pay. Z danych cashless.pl wynika, że Fitbit Pay jest oferowany w Polsce przez 11 banków, natomiast Google Pay – przez 17. Więcej na ten temat w tekście Santander ma obecnie najszerszą ofertę dla zwolenników płatności mobilnych. Jakie "pay'e" oferują poszczególne banki?
Zarówno Fitbit Pay jak i Google Pay to rozwiązania, które pozwalają płacić urządzeniami mobilnymi na podobnej zasadzie jak kartą – wystarczy je zbliżyć do terminala. Wcześniej kartę banku oferującego jedno z tych narzędzi należy dołączyć do aplikacji mobilnej zainstalowanej na smartfonie. Płatności tego rodzaju cieszą się coraz większą popularnością w Polsce. Z danych cashless.pl wynika, że już ok. 17 proc. transakcji w terminalach odbywa się przy wykorzystaniu portfeli cyfrowych typu Google Pay czy Fitbit Pay. Więcej na ten temat w tekście Niemal co szósta płatność zbliżeniowa w Polsce odbywa się za pomocą takich rozwiązań jak Apple Pay czy Google Pay.