Nowy, dodatkowy sposób składania zamówień zostanie wdrożony w tym roku na kluczowych dla firmy rynkach w 20 tys. lokali
Jeśli chodzicie do restauracji McDonald’s, korzystaliście już pewne z automatów, w których można samemu wybrać ulubiony koktajl czy kanapkę i od razu za nie zapłacić. Potem pozostaje już tylko czekać, aż na tablicy informacyjnej wyświetli się właściwy numer zamówienia i odebrać tacę z posiłkiem.
McDonald’s opisując swoje plany na najbliższy rok zdradził niedawno, że jeszcze bardziej zamierza uprościć sposób składania zamówień. Przygotowuje aplikację, w której będzie można wybrać jedzenie z menu i za nie zapłacić. Automat w lokalu, gdy się do niego zbliżycie, rozpozna Was dzięki aplikacji i sam zaproponuje odpowiedni zestaw oraz preferowaną przez Was metodę płatności.
Aplikacja usprawni też sprzedaż jedzenia w drive thru – wszystko, od zamówienia po płatność odbędzie się na Waszym smartfonie, a pracownik fastfoodu przyniesie to co kupiliście do samochodu. Jeśli zdecydujecie się odebrać jedzenie w okienku, zamiast składać zamówienie i płacić za nie, podacie tylko numer wygenerowany przez aplikację.
McDonald’s ma nadzieję, że w ten sposób znacznie skróci kolejki, a nowy sposób składania zamówień spodoba się klientom. W informacji prasowej amerykański koncern nie zdradza, czy do jego najważniejszych rynków należy Polska. Nie wiadomo też, czy źródłem pieniądza w aplikacji będzie karta, czy też wybrano inne rozwiązanie. Wiadomo natomiast, że wśród 20 tys. restauracji objętych programem w 2017 r. będą te znajdujące się w USA.